Väärt mõtted Brian Tracy koolituselt!

08. november 2013

Ärikatla meeskond käis kuulamas legendaarse müügiguru esinemist ja pani parimad mõtted kirja.

I Paneel- Personaalse tegevuse planeerimine ja produktiivsus

WP_000309-300x225Kõik alustavad oskuste poolest redeli kõige alumiselt pulgalt. Kuskil 80% inimestest omandavad just nii palju, kui on vajatud, kuid 20% inimestest astuvad välja mugavustsoonist ja õpivad vajalikke oskusi. Vähe on inimesi, kes teevad pingutusi enda arenguks, kuna oskused nõuavad aega, harjutamist ja ohverdusi. Lisaks oled sina ise ainuke, kes seab endale piire. Kui tahad olla 20% inimeste seas, siis pead oma elu muutma- pead mõtlemist muutma. Sina lood oma tahtejõu ja pühendumisega võimekuse raha teenida. Kui oled 80% inimeste seas, siis see on su enda otsus.

Miks siis inimesed ei arenda oma oskusi? See nõuab esiteks rasket tööd ja distsipliini ning teiseks pead loobuma paljudest hüvedest.

Ideed ja eesmärgid– kui sul tekib uus idee, siis hakka kohe seda ellu viima, sest hiljem idee kaob nagu toss. Inimeste soovid ei täitu, kui puuduvad tegevused. Harjuta ,harjuta, harjuta ja tekib harjumus ning tunned ennast õnnelikumana. Kasuliku harjumuse juurutamiseks läheb aega 2-3 nädalat. Lisaks ära tööta asjade kallal, mis ei loo sulle väärtust. Tööta suuremate katsumustega ja sihi seda, mida naudid.

bigstock-Businessman-standing-and-makin-38744377-300x200Aeg. Sa ei saa aega juhtida, vaid iseend. Ajajuhtimises saad oma tegevusi prioritiseerida ja alusta oma päeva kõige olulisema tegevusega. Kindlasti ei ole tähtis, mis sa teinud oled, vaid, mis sa tegema hakkad! Edukad inimesed on need, kes on nõus oma aega töösse investeerima.

Mõtle oma elus ja firmas üle need tegevused, millega sa ei alustaks, kui saaksid ajalugu muuta.

  1. Mida sa tahad? 90 % ei tea oma eesmärki
  2. Soovid ei ole eesmärgid. Kirjuta ülesse tegevuskava
  3. Sea kuupäev, millal saavutad oma eesmärgi
  4. Koosta list tegevustest, mis aitaks sul eesmärgi saavutada
  5. Organiseeri nimekiri tähtsuse järjekorras
  6. Alusta eesmärgi täitmist
  7. Tee iga päev midagi, mis tagaks sulle su eesmärgi täitumise

Pane kirja 10 eesmärki, mida tahad saavutada nädala/kuu, aastaga. 10 % inimestest käivad kõigest koolitustel, iga 3. seminaril käinud inimene omab kirja pandud eesmärke.

II Paneel Müügi struktuur

Kuldreegel müügis: käitu inimestega nii nagu sa tahad, et sinuga käitutaks!
Kõigest 20 % inimestest mõistab, et müügitöö on tasuv töökoht. 5 % kõige rikkamate inimeste seast on müügimehed.

Tahad head müügiinimest endale? Kui pead enda meeskonda värbama uue müügimehe siis küsi kohe intervjuu algul, mis raamatuid või audioraamatuid ta viimati luges? Kas ta on käinud müügikoolitustel. Kui vastused tulevad ruttu ja need sind rahuldavad on kandidaat hea valik ja võid intervjuuga jätkata. Juhul kui kandidaat vaikib, siis soovi talle kena päevajätku ja lõpeta intervjuu.
Müügi struktuuri võib võrrelda kui telefoni numbri valimist. Pead õiges järjekorras valima numbrid, et saaksid soovitud lõppetulemuse.

  1. Kliendi leidmine
  2. Suhte loomine
  3. Vajaduste väljaselgitamine
  4. Lahenduse presenteerimine
  5. Vastuväited
  6. Müügi sulgemine
  7. Järelmüük, soovitused

bigstock-young-businessman-has-an-idea-42906571-300x195Mõned head soovitused!

  1. Veeda rohkem aega paremate klientidega.
  2. Uute klientide otsimisega tegele 80 % oma ajast ja 20 % ajast tegele vanade klientide õnnelikuna hoidmisega.
  3. FOOKUS – on edu võti ( W. Buffett & B. Gates ).
  4. Kõiki tegevusi analüüsi sulgemise perspektiivist.
  5. Jäta meelde, et kui tahad hästi müüa, siis tegele tööjuures kolme asjaga: kliendi leidmine, presenteerimine ja müügi sulgemine. NB: Social networking = social NOTworking!
  6. Koosta statistikat, et mitu kontakti teed päevas, nädalas jne.
  7. Kuulsad nimed müüvad.
  8. Räägi seda mida su toode teeb, mitte ära keskendu tehnilistele näitajatele. Toode/teenus lahendab mõne olulise probleemi, hoiad aega kokku sellega, tunned ennast paremini, säästad raha…

Juurdemüük

  1. Müüja töö on hoida kliente. Tuleb alati nii müüa, et sama klient ostab ainult sinult.
  2. Müük algab etapist, kus klient ütleb “jah”, siis tuleb hakata töötama kaks korda rohkem, et klient oleks rahul.
  3. Vasta alati kiirelt kliendi küsimustele.
  4. Saada alati “Thank you” kiri .
  5. Parimatele saada ka kingikorvid vms (hea šokolaadiga- kvaliteetne).
  6. Tee hea teeninduse kõnesid, ehk uurid, kas ta on tootega rahul.

III Paneel Müügi juhtimine

Business toolMüügijuhi peamine ülesanne on müügimeeste arendamine.

Müügijuhi peamised tugevused:

  1. Planeerimine (Kõige tähtsam töö on mõtlemine!)
  2. Organiseerimine (Peab olema täpne, kõikide ressursside arvestamine)
  3. Värbamise oskus

Müügijuhi meelespea:

  1.   Värbamisel kasutada 3 kohtumise reeglit ehk uue töötajaga tee kolm kohtumist. Hea kui kõik kolm kohtumist oleks erinevates kohtades, et näeksid erinevaid külgi.
  2. Koosta treeningkava. Suurtes ettevõtetes on treening enne esimese kliendiga kohtumist vähemalt pool aastat.
  3. Anna pidevalt tagasisidet. Müügimeestele meeldib positiivne tagasiside ja tähelepanu.
  4. Töö kirjeldus peab olema mõlemale poolele arusaadav.
  5. Mõõda tulemusi.
  6. Raporteerimine- töötajana anna tagasisidet oma ülemusele, kus maal on mingid tehingud jne.
  7. Korralda nädalaseid müügikoolitusi.
  8. Kritiseerida ei tohi. Hävitav kriitika on halb!
  9. Parimad müügijuhid õpetavad ja arendavad müügimehi. Tuleb anda jõudu ja ergutada!
  10. Kui inimesed ei motiveeri ennast, siis tuleb üle vaadata boonussüsteem.
  11. Iga inimese jaoks on lahendus!
  12. Jäta inimesed alati positiivsesse tujju.

Huvitavad faktid artiklist:

Kõik alustavad oskuste poolest redeli kõige alumiselt pulgalt.
Kuldreegel müügis: käitu inimestega nii nagu sa tahad, et sinuga käitutaks!
Müügijuhi peamine ülesanne on müügimeeste arendamine.
SulgeJäta tagasiside
Please leave this field empty.