See situatsioon kõlab tuttavalt!
28. aprill 2014Kas mäletad hetke, kui järjekordsest kommunikatsiooniprobleemist on saanud nii Sulle kui ka Su kolleegidele töö tegemist segav faktor? Halb kommunikatsioon tööjuures toob endaga kaasa mitmeid negatiivseid tagajärgi. Töötajate omavaheline suhtlus väheneb ning selle tagajärjeks on puudulikud ülesannete juhised ja halb töömoraal. Probleemid on saanud alguse väga lihtsatest kommunikatsiooni probleemidest ning on edasi arenenud olukorrani, kus õhustik on pingeline ja ebameeldiv. Sellepärast on eriti oluline järgida teatud ohukohti, et sellist situatsiooni ei tekiks!
Ülesandel puudub tähtaeg
Antakse oma alluvale ülesanne aga ei täpsusta aega, millal töö peab olema valmis. Mida täpsem on aeg, seda lihtsam on juhil kontrollida ülesannete täitmist. On suur erinevus, kas mõeldakse, et ülesanne peab olema tehtud esmaspäevaks või esmaspäeva hommikul kella 10ks. Kindlasti tuleb üle küsida 1-2 tööpäeva enne tähtaega, et kuidas ülesandega läheb.
Ärge unustage detaile
Kommunikatsioon ilma tähtajata on üks halb juhtum, aga ei tasu ära unustada täpseid detaile ja juhiseid, mis ülesande juurde kuuluvad nagu- „mida“, „kuhu“,“ millal“, „kuidas“ ja „miks“.
Need küsimused aitavad vältida arusaamatusi, et pärast ei peaks hakkama muudatustele keskenduma, kuna juht ja alluv on erinevalt ülesandest aru saanud.
Ei saanud vastust
Ärge unustage, et kommunikatsioon peab olema kahepoolne. E-maili teel olulise ülesande info edastamine võib olla küllaltki riskantne, sest see võib sattuda “prügikasti” kausta või jääb kogemata märkamata alluva poolt. Seega küsige alati kinnitus teiselt poolelt, kas sõnum jõudis kohale ning andke teada, et olete hea meelega nõus vastama tekkinud küsimustele.
Kohvinurga jutud
Tihti ettevõtetes saadakse kokku kohvinurgas ja suheldakse erinevatel päevakajalistel teemadel. Vahel juhtub, et ülemus annab jutu käigus ka mõne tööalase ülesande aga töötajal ei pruugi see kohe meelde jääda. Tihti võib just alluv suunduda koosolekule või tal on hoopis kolmandad mõtted peas. Seega saatke kinnituseks ka tööalane ülesanne emailile, et oleks tagatud info kohale jõudmine alluvale.
Vähem negatiivsust
Me kõik teeme vigu aga ärge jätke endast oma töötajatele negatiivse iriseja muljet. Kui tuuakse alluva töös enamasti välja negatiivseid aspekte, siis palun mõelge, kui kaua sooviksite ise taolise juhi all töötada? Mis mulje jätaks ilmateadustaja, kes teatab ilmateate algul, et homme on 25 % tõenäosus vihmasajuks?
Vaatajad suhtuvad hoopis negatiivsemalt homsesse ilma, kuigi suur tõenäosus on, et reaalselt võib tulla väga ilus ilm. Seega alustage kiitusega oma kolleegide tööd kommenteerides ning edasi uuri juba temalt endalt, mis järgmine kord võiks paremini teha. Nii lähenedes tööülesannete analüüsile jõuab töötaja ise järeldustele, mis võis valesti minna ja mida muuta järgmisel korral!